Kultúra... Hö?

2012.12.13. 18:15

No, hát az úgy volt, hogy amikor tegnap riksáztam hazafelé a bazárból, láttam, hogy nem messze lakom a múzeumtól. Mivel legutóbb nem volt időnk rendesen végigjárni, megbeszéltem magammal, hogy ezt most bepótolom. És így is tettem.

A Bhubaneswar State Museum árképzése a következő:

Helyi diák: 1 rúpia
Helyi felnőtt: 5 rúpia
Külföldi: 50 rúpia
Fotójegy (helyi): 10 rúpia
Fotójegy (külföldi): 100 rúpia
stb.

Hát mindegy, azért 250 forintot megér a dolog, úgyhogy megvettem a belépőjegyet (amihez jár egy ingyen WC-használati jegy is... hoppá!), és beléptem a múzeumba, amelynek épülete leginkább egy szocreál általános iskolához hasonlít, amit már vagy 20 éve nem használnak. Úgy általában sajnos a tárlat is elég rossz állapotban van, a vitrin mögött a kitömött állatok és a ruhaneműk felettébb kopottasak. Nagyon színvonalas viszont a régészeti részleg, ahol rengeteg baromi régi, de ahhoz képest megkímélt állapotú kőszobor van kiállítva. Ezek nagy része nyilván a különböző istenségeket ábrázolja. De volt egy kőtábla, amin egy elég nehezen kivehető dombormű volt. Nézem, nézem... Most a piszkos fantáziám szórakozik velem, vagy a faragás tényleg azt ábrázolja, hogy egy ló, nos, meghág egy nőalakot. Megnézem az infoképernyőn, és a több száz éves "Erotic sculpture" valóban egy istennő és egy ló egyesülését mutatja. Pajzán egy népség, finoman szólva...

Sikerült pont az ebéd, illetve a szieszta idején érkeznem, úgyhogy a kiállított tárgyak között zajlott a piknik rendesen, sőt, volt aki elnyúlt a földön pihenni egy kicsit. Csak otthonosan, vagy mi.

A végén még a kertben meg lehetett tekinteni még néhány baromi régi kőszobrot. A "Hol a hiba a képen" megfejtői között kisorsolunk egy igazi indiai bőrhalványító krémet (bollywoodi szupersztárok ajánlásával)

DSCF6150.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mahariknyomaban.blog.hu/api/trackback/id/tr194963984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.12.13. 18:52:58

Én tudom, hol a hiba: a miki mojzi nincs rajta. :)

happie_ 2012.12.13. 19:29:10

Hát, romlik a szemem vénségemre, de az Minnie-nek tűnik elsőre. De nekem a centrum-ban a pálma a gyanús.

mahariknyomaban 2012.12.14. 07:59:07

Azért szerintem az a csíkos nyakú piros dínó is eléggé ott van a szeren...
süti beállítások módosítása